Blog Bio Marketa

23.09.2017.
Blog Biomarket

Bademi su dobar izvor vitamina E, kalcijuma, fosfora, gvožđa i magnezijuma.

Sirovi bademi se preporučuju u slučaju konstipacije, poremećaja u radu disajnih organa, kašlja, srčanih tegoba, anemije, impotencije i šećerne bolesti. Upotreba badema pomaže i u nezi kose, kože i zuba.

Sirovi bademi su dobar izvor vitamina E, kalcijuma, fosfora, gvožđa i magnezijuma. Sadrži i cink, selen, bakar i nijacin. U odnosu na ostale orašaste plodove badem je jedan od najhranljivijih.

Za osobu do 80kg telesne mase dovoljno je jednom dnevno porcija od 100g sirovih badema. Odnosno od 2 do 4 puta nedeljno po 100g sirovih badema.

Bademi se mogu jesti sirovi ili pečeni s tim da sirovi imaju više navedenih vitamina i minerala. Mogu se dodavati salatama i jelima, a bedemovo mleko je takođe odlična namirnica. Najbolje ih je jesti na prazan stomak kako bi se obezbedila što bolja apsorpcija hranljivih sastojaka.

Za mozak i funkcije nervnog sistema: Bademi su izvor mnogih sastojaka koji su potrebni za pravilan razvoj i rad mozga i nervnog sistema. Preporučuje se deci u razvoju - neke majke daju svojoj deci "bademovu" vodu ujutro, umesto obične vode (dovoljno je potopiti nekoliko sirovih badema u vodu, sa ili bez ljuske, preko noći).

 

Regulisanje nivoa holesterola: Redovno konzumiranje badema pomaže povećanju nivoa HDL - lipoproteina visoke gustine i smanjuje nivo LDL - lipoproteina male gustine. Na ovaj način bademi utiču na regulisanje nivoa holesterola.

 

Za srce: Monozasićene masti su jedne od najzdravijih masti za funkcionisanje ljudskog organizma. Upravo su monozasićene masti, proteini i kalijum koje bademi sadrže razlog zašto se oni preporučuju u slučaju srčanih tegoba, a i uopšte za jačanje i dobar rad srca. Vitamin E iz badema je antioksidant i smanjuje rizik od srčanih oboljenja. Magnezijum iz badema povoljno utiče na smanjenje rizika od infarkta. Bademi pomažu smanjenje nivoa C reaktivnog proteina (C reaktivni protein ili CRP je proteinu koji se proizvodi u jetri. Njegova koncentracija u venskoj krvi se koristi kao značajan biohemijski parametar za mnoga stanja.) čiji visok nivo uzrokuje zapaljenja koje vode ka oštećenju arterija. Bademi su dobar izvor folne kiseline tako da pomažu smanjenje nivoa homocistina, koji deluje na začepljenje arterija.

 

Nega kože: Primena badema u kozmetici je vrlo široka i poznata od davnina. Bademovo ulje neguje nežnu kožu beba, hrani i hidrira stariju kožu. Ostatak od samlevenih badema koji ostaje pripravljenju bademovog mleka koristi se za pravljenje maski i pilinga za lice.

Jačaju zube i kosti: Prirodni fosfor koji bademi sadrže pomaže jačanje kostiju i zuba.

Prevencija kancera: Bademi pomažu kretanje hrane kroz debelo crevo i tako pomaže detoksikaciju i smanjuje rizik od kancera.

Prevencija dijabetesa: Badem utiče na smanjenje skoka šećera i insulina u krvi, nakon obroka, i na ovaj način štiti od dijabetesa.

Preporučuje se trudnicama: S obzirom da sadrži folnu kiselinu badem se preporučuje trudnicama.

Smanjenje težine: Prirodno bademovo mleko pomaže smanjenje telesne težine tako što monozasićene masti iz badema pružaju osećaj sitosti i sprečavaju prejedanje.

Sprečava konstipaciju (zatvor): Bademi su bogati dijetetskim vlaknima i kao i druge namirnice bogate vlaknima pomaže u sprečavanju konstipacije. Svakako obratite pažnju na to da popijete dovoljno vode nakon što jedete bademe.

Daju energiju: Bademi sadrže mangan, bakar i riboflavin pomažu u stvaranju energije.

Alchajmer: Studije pokazuju da redovna konzumiranje badema deluje kao prevencija Alchajmerove bolesti.

Kao i sve namirnice i bademi imaju svoje mane kao namirnica i njihovo dejstvo zavisi i od svih ostalih namirnica koje unosite. Bademi sadrže oksalate,ljudi koji imaju problema sa bubrezima i žuči treba da izbegavaju bademe.

22.09.2017.
Blog Biomarket

Sok od šargarepe

Možda niste znali ali veštački sokovi koji se kupuju u prodavnicama su puni šećera, zaslađivača i različitih emulgatora koji više štete nego što daju korist Vašem organizmu. Zato je preporuka lekara i nutricionista da pijete ceđene sokove, koji nemaju ništa veštačko u sebi i na taj način Vaš ogranizam će se preporoditi jer će dobiti neophodne vitamine koji su mu preko potrebni.

Čudesna lekovitost šargarepe odavno je poznata. Šargarepa obiluje velikim brojem vitamina i minerala. Tu je pre svega vitamin A, antioksidant koji sprečava pojavu slobodnih radikala u organizmu. Unošenjem vitamina A jača se imuni sistem, poboljšava se vid, reguliše se povišeni krvni pritisak i razna kožna oboljenja.

Provitamin A tj. beta karotin u šargarepi je takođe snažan antioksidant koji povećava imuni sistem organizma i štiti ga od kardiovaskularnih oboljenja.

Vitamin E je od velike važnosti za naš organizam jer učestvuje u regeneraciji nervnog i kardiovaskularnog sistema, a trudnicama omogućava pravilniji rad materice i snabdevanje ploda neophodnim sastojcima za njegov razvoj.

Ko ima problema sa gastritisom, šargarepa je prava stvar za njega. U šargarepi je prisutan tiamin, tj. vitamin B1 koji poboljšava varenje i reguliše kiselinu želudačnog soka.

Vitamin B3 kojim takođe obiluje šargarepa, metaboliše šećer, proteine i masti i daje energiju organizmu. Izuzetno pomaže u detoksikaciji i čišćenju organizma.

Unošenjem ove tako dragocene namirnice, Vašem telu ćete dati gipkost i podmladiti ga.

Za sok od šargarepe potrebno je oko 300 g očišćene šargarepe, možete oljuštiti i jabuku pa sve sastojke staviti u sokovnik. U dobijeni sok možete sipati 1 kašičicu limunovog soka. Dobićete oko 3dl ceđenog soka.

Uživajte i prijatno...

04.09.2017.
Blog Biomarket

Vegetarijanstvo kao lek za urbani način života?

Vegetarijanski način života mnogi nazivaju „boljkom“ savremenog života. Bilo tako ili ne, vegetarijanstvo je nastalo pre nekoliko hiljada godina među Indijcima, kako je kod njih ishrana bila bazirana na namirnicima koje nisu životinjskog porekla.

Mnoga istraživanja su dokazala da osobe koje su vegetarijanci imaju manju mogućnost da obole od prehlade, dijabetesa, gojaznosti i drugih ozbiljnijih bolesti. Ova činjenica je bila dovoljna da se veliki broj ljudi opredeli na zdrav način ishrane, a mnogi od njih stavljaju znak jednakosti između zdravog načina ishrane i vegetarijanstva.


Međutim, da li ste znali da, iako jedete na primer ribu, takođe pripadate nekoj vrsti vegetarijanstva? Isto je tako, ukoliko jedete samo biljne proizvode? Hajde da Vas upoznamo sa nekim najčešćim vrstama vegetarijanstva.


Ko su vegani i šta je sastavni deo njihove ishrane?

Vegani su osobe kojima se svakodnevna ishrana bazira na biljnim proizvodima. Na njihovom meniju nema namirnica životinjskog porekla. Njihova ishrana se bazira na žitaricama, voću i povrću (sveže, sušeno, konzervisano).


Ko su laktovegetarijanci?

Osobe koje pored biljne ishrane svakodnevno konzumiraju mleko i mlečne proizvode. U te čuvene zdrave napitke koje koriste laktovegetarijanci spadaju mleka i biljni napici, kao i razni sirupi.


Ko su peskovegetarijanci?

Ukoliko pored biljnih proizvoda u svoj organizam unosite i ribu, onda ste u vegetarijanskom svetu peskovegetarijanci. Ovakav način ishrane je jedan od najzastupljenijih.


Makrobiotičari

Kako samo ime kaže, makrobiotičari su osobe čija se ishrana zasniva na unošenju mahunarki, semenki i žitarica. Predstavnici ove vrste vegetarijanstva koriste isključivo organske namirnice.


Tajna je u umerenosti

Ukoliko ste zagovornik vegetarijanskog života, morate znati da se uspeh ogleda u umerenosti. Konzumiranje belog brašna i velike količine šećera neće 100 posto dovesti do onoga što smo napomenuli na samom početku, a to je da će se vaš organizam mnogo jače boriti protiv negativnih uticaja. Što raznovrsnija ishrana u vegetarijanstvu može Vam pomoći da upravo to postignete.

 

Proizvod je dodat u listu želja

close

Proizvod je dodat u korpu

close